Kiedy nowy pracownik rozpoczyna pracę w Twoim biurze, przydzielenie mu mentora jest dobrym sposobem na rozpoczęcie pracy. Oznacza to, że mają oni kogoś, do kogo mogą się udać, jeśli potrzebują zadać pytanie lub wyjaśnić coś na temat wykonywanej pracy.
To może być bardzo przytłaczające dla nowego pracownika, kiedy zaczyna nową pracę. Istnieją istniejące pracownicy siedzą przy swoich biurkach, które wydają się automatycznie wiedzieć, co robić i nie są pewni, kogo zapytać, gdy są niepewni o coś. Nie chcą przeszkadzać ludziom, którzy ciężko pracują, ale jeśli tego nie zrobią, nie będą się uczyć.
Dlatego właśnie mentor jest dobrym wyborem. Zdejmuje on z nich obawę przed zadaniem pytania komuś, kto może być zbyt zajęty, by pomóc. Dlatego wybór odpowiedniego mentora powinien być częścią listy kontrolnej nowego pracownika.
Jeśli nadal masz wątpliwości, czy mentorzy są naprawdę potrzebni w tej sytuacji, sprawdź tę infografikę, która daje kilka bardzo dobrych odpowiedzi.
Źródło - https://www.ihcus.com/6-reasons-why-you-should-find-a-mentor-infographic/
Oczywiście, musisz wybrać odpowiednią osobę na mentora, w przeciwnym razie będzie to całkowita strata czasu. Oto trzy cechy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze mentora dla nowego pracownika.
Wybierając odpowiednią osobę na mentora dla nowego pracownika, zauważysz, że zadomawia się on znacznie szybciej i staje się o wiele bardziej pewny siebie w nowej roli.