Ktoś nowy rozpoczynający pracę w biurze może być czasem wstrząsów dla obecnych pracowników. Chociaż zawsze pozytywnie jest mieć dodatkową parę rąk do pomocy, każdy rodzaj zmiany może powodować niepokój i stres, dopóki sprawy się nie uspokoją.
Ważne jest, aby spróbować zarządzać sytuacją i utrzymać morale na wysokim poziomie w czasie przed przybyciem nowego pracownika i po jego rozpoczęciu. Rekrutacja do biura jest procesem czasochłonnym i kosztownym, dlatego ważne jest, aby upewnić się, że skupiasz się na nim prawidłowo, uwzględniając wszystkie aspekty.
Kiedy spędzasz dużą ilość czasu siedząc przy biurku, wszystko co zmienia się w Twoim środowisku pracy może być trudne do opanowania. Często zbytnie myślenie o sytuacji powoduje więcej stresu niż rzeczywistości - w większości przypadków, gdy nowy pracownik rozpoczyna pracę, wszyscy zastanawiają się, o co się martwili, ponieważ szybko zdają sobie sprawę, że wszystko jest super!
Zarządzanie morale pracowników jest ważne, więc oto trzy sposoby, w jakie możesz przygotować swoich obecnych pracowników na przybycie nowego startera.
Utrzymuj otwarte linie komunikacyjne
Upewnij się, że informujesz swoich pracowników o procesie rekrutacji i o tym, że znalazłeś kogoś, kto pasuje do projektu. Niech znają nazwisko osoby, trochę o ich tle, i zachować je na bieżąco z nowościami, tj. data rozpoczęcia.
Utrzymuj pozytywny nastrój przez cały czas
Kiedykolwiek mówisz o przybyciu nowego pracownika, upewnij się, że robisz to w pozytywnych słowach. Nie skupiaj się zbytnio na tym, że "ta osoba jest niesamowita", ponieważ może to wywołać niepotrzebną zazdrość. Zamiast tego skup się na tym, co ta osoba będzie w stanie zrobić dla zespołu, tj. utrzymać równy i sprawiedliwy przepływ pracy w całym zespole.
Pytaj o sugestie i wkład
Musisz ustalić plan działania na kilka pierwszych dni dla nowego pracownika, aby upewnić się, że dobrze się zadomowi i przejdzie wszystkie potrzebne szkolenia. Poproś swoich pracowników o opinię na ten temat, ponieważ byli już wcześniej w takiej sytuacji i będą mogli powiedzieć, jak się czuli pierwszego dnia. Pomaga to również poczuć się włączonym w proces, co zwiększa morale.
Te trzy taktyki mogą wydawać się łatwe do wykonania, ale będziesz zaskoczony tym, jak duży wpływ mają one na Twoich obecnych pracowników, jeśli chodzi o utrzymanie ich ducha i wysokiego morale.